قیمت جوجه یک روزه رنگی

جوجه یک روزه رنگی شرایط نگهداری خاصی دارد که اگر این شرایط رعایت نشود ممکن است باعث تلفات در مرغداری ها شود. جوجه های یک روزه در دستگاه های جوجه کشی متولد می شوند و سپس برای پروار بندی به سالن های مخصوص منتقل می شوند. جوجه های متولد شده را برای فروش بیشتر معمولا رنگ می کنند که این رنگ شیمیایی به دلیل موادی که دارد معمولا پس از چند روز باعث مرگ جوجه ها می شود.

جوجه های یک روزه رنگی را معمولا به صورت تکی به فروش می رسانند و از آن جهت جوجه ها را رنگ می کنند که باعث جلب توجه شوند. معمولا بچه ها مشتریان ثابت جوجه های رنگی هستند.جوجه های رنگی عمر بسیار کوتاهی دارند و تعداد کمی از آنها ممکن است زنده بمانند. کسانی که تمایل به پرورش مرغ در منزل دارند می توانند به راحتی با یک دستگاه جوجه کشی در خانه اقدام به این کار کنند.جوجه مرغ بعد از تولد نیازی به مادر ندارد و خود می تواند غذا بخورد.

شرایط نگهداری و تغذیه جوجه یک روزه با مرغ بالغ متفاوت است و نمی تواند هر غذایی را بخورد و هر غذایی را هضم کند. بیشتر مواقع جوجه ها بعد از تولد تلف می شوند که می تواند به دلایل زیادی از جمله دستگاه جوجه کشی معیوب، مشکلات ژنتیکی و یا شرایط نگهداری نامطلوب اشاره کرد. دان های مخصوص جوجه های یک روزه را می توانید از فروشگاه های مربوط به دام و طیور تهیه کنید. و اگر دان های مخصوص ندارید می توانید از پودر نان های خانگی و یا تخم مرغ آب پز استفاده کنید.

جوجه های یک روزه معمولا به صورت عمده به سالن های پرورش مرغ فروخته می شود ولی اگر بخواهیم به صورت تکی خریداری کنیم هر جوجه حدودا به مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان است. جوجه مرغ در سن ۶ ماهگی به بلوغ می رسند ولی معمولا تولیدی های جوجه یک روزه،جوجه ها را قبل از سن بلوغ و بیشتر در ۳ ماهگی به فروش می رسانند. دانه هایی مثل سویا،گندم و ذرت بهترین غذا برای جوجه ها محسوب می شود و تاثیر به سزایی در رشد و وزن گیری جوجه ها دارد.بدن جوجه های یک روزه نیاز به کلسیم، پتاسیم، آهن و بسیاری مواد معدنی دیگر دارد،کمبود این مواد در رژیم غذای باعث عقب افتادگی و کاهش رشد آنها می شود.

برای تقویت جوجه ها می توان به آنها مولتی ویتامین های مخصوص پرندگان را داد که نحوه استفاده از آنها بر روی محصول درج شده است که معمولا باید آنها را در آب حل کرد و به آنها خوراند. یک جوجه یک روزه تا هفته اول به حدود ۱۲ گرم غذا نیاز دارد که به تدریج این مقدار افزایش می یابد و تا ۲۹ گرم هم می رسد. جوجه کشی و پرورش جوجه، کاری راحت و شیرین است و نکات ساده ای دارد که دقت به آنها راندمان تولید را بالا می برد. پس بهتر است قبل از شروع به کار حتما مطالعه ای در این زمینه داشته باشید.

قیمت جوجه یک روزه رنگی

جای جوجه یک روزه

جای جوجه یک روزه جوجه یک روزه در آغاز تولد باید در مکان گرمی باشد دمای محیط باید حدود ۳۸ درجه باشد تا جوجه از تخم درآمده کاملا خشک شود.بهتر است کف محل زندگی جوجه ها را با کاه و یا پودر چوب نرم پر کنید تا باعث زخم شدن پای جوجه ها نشود. برای ظرف آبخوری و دان خوری از رنگ های تند و جذاب استفاده کنید تا جوجه ها تشویق به خوردن شوند و از قرار دادن ظروف اضافی خودداری کنید تا جوجه ها برای پیدا کردن آب و غذا سردرگم نشوند.

بعد از گذشت یک هفته باید جوجه ها را به مکان بزرگتری منتقل کنید و از دان های درشت تری برای خوراک آنها استفاده کنید. به دلیل بالا بودن قیمت دان های آماده می توانید بعد از یک هفته از غذاهای خانگی به صورت خرد شده استفاده کنید. مکان نگهداری از جوجه ها باید بزرگ و دارای سیستم تهویه و گرمایشی باشد.

قیمت جوجه یک روزه فروشی

قیمت جوجه یک روزه فروشی جوجه های یک روزه از نژادهای مختلفی تولید می شوند و با توجه به نژاد قیمت گذاری می شوند.امروزه به دلیل افزایش قیمت خوراک دام و همینطور کمبود خوراک قیمت جوجه یک روزه افزایش یافته است. قیمت جوجه یک روزه گوشتی معمولا به نرخ روز حساب می شود. تولیدی های جوجه یک روزه جوجه ها را به صورت عمده به سالن های پرورش مرغ گوشتی می فروشند.قیمت یک عدد جوجه یک روزه حدود ۱۰ هزار تومان است که البته خرید عمده آن با قیمت کمتری انجام می شود. البته این قیمت ثابت نیست و عوامل مختلفی باعث کاهش و افزایش آن می شود. جوجه کشی این روزها تبدیل به یک شغل خانگی و پر سود شده است و هرکسی می تواند در منزل خود و با کمترین امکانات مثل کارتن و لامپ برای خود دستگاه جوجه کشی بسازد و به راحتی به درآمد برسد.

جیره غذای جوجه یک روزه

جیره غذای جوجه یک روزه متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی کافی غذای نامناسبی به جوجه های یک روزه می دهند که همین امر باعث تلف شدن آنها می شود.دادن غذای نامناسب باعث می شود که دستگاه گوارش آنها دچار مشکل شود و غذا به خوبی هضم نشود. جیره غذایی نامناسب یکی از مهم ترین دلایل تلف شدن جوجه یک روزه است.غذای جوجه یک روزه به صورت پودرهای ذرت و سویا در بازار وجود دارد که باید تا دو هفتگی به جوجه ها داده شود. توجه کنید که پودر گندم مناسب جوجه های یک روزه نیست.

پودر گندم باعث اسهال و چسبندگی در جوجه ها می شود.همچنین باید از دادن برنج و ماکارونی هم به جوجه های یک روزه خودداری کرد.جوجه های یک روزه معمولا غذای زیادی نمی خورند و بیشتر می خوابند. بهتر است بیش از ۳ بار به آنها غذا ندهید. جوجه های یک روزه در ابتدای تولد کمی بی حال هستند که بهتر به آنها به جای آب، آب قند بدهید چرا که هم باعث جذب سریعتر کیسه زرده می شود و هم اینکه اشتهای جوجه ها را زیاد می کند.جوجه ها را باید تا یک هفته در زیر نور و در محیط گرم نگهداری کرد چرا که هم باعث از بین رفتن باکتری های محیط اطراف می شود و هم اینکه باعث افزایش اشتهای جوجه ها می شود.

جوجه یک روزه در ارومیه

جوجه یک روزه در ارومیه یکی از قطب های مهم در تولید جوجه یک روزه در ارومیه می باشد که یکی از بزرگترین تولید کنندگان جوجه یک روزه گوشتی و تخم گذار است. جوجه های یک روزه گوشتی که در نژادهای رای و کاپ تولید می شوند . همچنین این استان در زمینه صادرات جوجه یک روزه به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان و غیره فعالیت دارد.

جوجه بوقلمون یک روزه چی میخوره

جوجه بوقلمون یک روزه چی میخوره در چند سال اخیر استفاده از گوشت بوقلمون افزایش چشمگیری داشته است تا جایی که بسیاری پرورش بوقلمون را به عنوان یک شغل پر سود انتخاب می کنند. گوشت بوقلمون منبع بسیار غنی از پروتئین است که می تواند جایگزین گوشت قرمز شود، همچنین این گوشت دارای قیمت بسیار مناسبی هم هست. نحوه جوجه کشی بوقلمون تا حدودی شبیه مرغ است و در نکات جزئی با هم تفاوت دارد.

جوجه های بوقلمون تا ۳ هفتگی در شرایط بسیار حساسی هستند و باید در نگهداری از آنها دقت کرد.جوجه بوقلمون معمولا دارای هوش کمی است و به همین خاطر به مادر وابستگی دارد و به همین دلیل نگهداری از آنها سخت تر از جوجه مرغ است. محل نگهداری جوجه بوقلمون باید ضد عفونی شده باشد و همچنین مجهز به سیستم تهویه و روشنایی و گرمایشی باشد چرا که جوجه ها در چند روز اول نیاز به گرما دارند.

محل استراحت جوجه بوقلمون هم مانند مرغ باید باکاه و یا پوشال پوشیده شود تا از زخم شدن پای آنها جلوگیری شود و اینکه سرما به پای آنها منتقل نشود. دمای مناسب برای محیط جوجه بوقلمون ۳۵ درجه است. رطوبت مناسب برای جوجه بوقلمون ۶۵ درصد است. جوجه های بوقلمون تحمل تشنگی ندارند واگر آب به آنها نرسد زود تلف می شود.به خاطر بهره پائین هوشی جوجه بوقلمون ها در پیدا کردن، غذا نیاز به راهنمایی دارند.

همان طور که گفته شد جوجه های بوقلمون در ابتدا غذا خوردن را بلد نیستند به همین دلیل باید چند عدد بوقلمون بالغ را در میان آنها رها کنید تا با نگاه کردن به آنها غذا خوردن را یاد بگیرند. به این نکته هم توجه کنید که سر و صدای زیاد می تواند باعث استرس در جوجه ها شود و باعث تلفات شود پس سعی کنید محل نگهداری از آنها مکان ساکتی باشد.

جوجه یک روزه لاری

جوجه یک روزه لاری یکی از نژادهای جوجه ها یک روزه، نژاد لاری است.پرورش جوجه لاری بیشتر به عنوان تزئینی و زینتی انجام می شود و به همین دلیل است که پرورش دهندگان آن کم هستند. برای جوجه کشی جوجه لاری به دستگاه های مخصوصی نیاز است. هدف از پرورش جوجه لاری تولید خروس لاری است که به خروس جنگی هم معروف است. منشا تولید خروس لاری به یکی از شهرستان های شیراز به نام لار بر می گردد و دلیل نام گذاری آن هم به همین علت است.

امروزه پرورش خروس لاری فقط مختص شیراز نیست و بسیاری از شهرها در این زمینه فعالیت دارند.جوجه کشی جوجه لاری هم شبیه جوجه مرغ است. قیمت خروس لاری نسبت به نوع ماده آن بیشتر است. خروس لاری در مقایسه با خروس معمولی دارای قد و قامت کشیده تر و اندام ورزیده تری هستند و معمولا حالت جنگ ستیزی دارند.خروس لاری به ابزاری برای بازی شرط بندی تبدیل شده است و گاها این خروس ها با قیمت های خیلی بالا خرید و فروش می شوند.

این خروس ها بسیار مقاوم هستند و تمایل به جنگ با یکدیگر دارند. این جنگ ممکن است تا ساعت ها طول بکشد تا زمانی که یکی از طرفین مغلوب شود. گردن خروس لاری بدون پر است و دارای منقاری بسیار محکم هستند که مهم ترین ابزار آنها برای جنگیدن است.نکته جالب اینکه خروس لاری در قدهای متفاوتی هستند که به آن دانگ می گویند. مثلا خروسی که قد آن ۹۰ سانتیمتر است را ۶ دانگ می نامند و کوتاه ترین خروس را ۳ دانگ می گویند.

چگونه جوجه یک روزه تولید کنیم

چگونه جوجه یک روزه تولید کنیم اولین و مهم ترین نکته برای جوجه ریزی پیدا کردن تخم نطفه دار و تازه است.تخم نطفه دار را می توان از مرغداری ها و مراکز فروش مخصوص تهیه کرد.به هیچ عنوان نباید تخم نطفه دار خیس شود و همچنین به هیچ عنوان نباید انها را در یخچال نگه داشت. بعد از تهیه تخم نطفه دار نوبت به تهیه دستگاه جوجه کشی می رسد. دستگاه های جوجه کشی در ابعاد و مارک های مختلف در بازار وجود دارد که با قیمت های متفاوتی عرضه می شود و معمولا از اندازه ۲۰ عددی شروع شده و تا تعداد بالا یعنی ۱۰۰۰ تایی هم تولید می شوند.

هر کس بنا بر نیاز خود می تواند دستگاه جوجه کشی را تهیه کند.دستگاه های موجود خود مجهز به سنسور دما و رطوبت هستند و به صورت خودکار دما و رصوبت را تنطیم می کنند. دما و رطوبت در فرآیند جوجه کشی بسیار مهم است و تغییر حتی یک درجه از دما ممکن است باعث از بین رفتن جوجه ها شود. حتما نباید دستگاه جوجه کشی را از بازار تهیه کنید.شما می توانید به راحتی حتی با یک کارتن و لامپ در خانه دستگاه جوجه کشی درست کنید و به درآمد برسید.

پس از تهیه دستگاه جوجه کشی باید تخم های نطفه دار را با فاصله در آن بچینید. برای تامین رطوبت مورد نیاز هم باید یک ظرف آب در داخل آن قرار دهید.پس از ۴ روز با استفاده از چراغ قوه تخم ها را بررسی کنید. داخل تخم ها کاملا مشخص است و اگر لخته خونی عنکبوتی شکل مشاهده کردید، یعنی جوجه در حال تشکیل شدن است. طول دوره جوجه های پرندگان با هم متفاوت است. برای جوجه مرغ این دوره ۲۱ روزه است که در ۱۸ روز اول که به دوران ستر معروف است دما باید روی ۳۷.۵ تنظیم باشد و هر روز باید ۴ الی ۵ مرتبه تخم ها در دستگاه چرخانده شود.

چرخاندن تخم ها مانع از چسبیدن زرده به پوسته می شود. در ۳ روز پایانی که دوران هچر نامیده می شود بسیار حساس و مهم است در این ۳ روز باید چرخاندن تخم ها را متوقف کنید. در دوران هچر دما باید چند درجه کاهش پیدا کند و رطوبت به اندازه ۶۵ الی ۷۰ درصد برسد. این رطوبت باعث می شود پوست تخم نازک شود و جوجه های راحت تر تخم را بشکنند. بعضی از جوجه ها ممکن است دیر تر از تخم خارج شوند پس بهتر است تا ۲۳ روز هم صبر کنید. برای خازج کردن جوجه ها از تخم عجله نکنید و اجازه دهید جوجه خود تخم را بشکند و خارج شود.

تا ۲۴ ساعت اول جوجه نیازی به غذا و آب ندارد پس از غذا دادن به آنها خودداری کنید. جوجه کشی کاری بسیار شیرین است که پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده این کار را انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.