بادام زمینی نم گرفته موجب آلرژی در سالمندان می شود

با این حال، هنگام دادن بادام زمینی نم گرفته برای اولین بار به کودک خود باید مراقب باشید، زیرا ممکن است یک واکنش آلرژیک شدید رخ دهد. علاوه بر این، آجیل زمان زیادی می برد و به سختی هضم می شود.

بنابراین اگر بیماری های روده یا معده وجود داشته باشد، ممکن است کودکان احساس ناراحتی کنند. بادام زمینی خام می تواند سیستم گوارش را مختل کند. علاوه بر این، بدون فرآوری، منبع مواد مغذی برای بدن نیست.

فراهمی زیستی عناصر کمیاب پس از خیساندن بادام زمینی به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد شد. این فرآیند فعال سازی نامیده می شود. این به خلاص شدن از اسید فیتیک کمک می کند، که جذب مواد معدنی را مختل می کند.

همچنین مهار کننده های آنزیم های گوارشی موادی که کار آنها را مسدود می کنند. آنا تسوکانووا خاطرنشان کرد که به همین دلیل است که بسیاری از مردم پس از خوردن آجیل (به ویژه بیش از حد) احساس سنگینی یا درد می کنند.

به گفته پزشک، بادام زمینی باید 7 تا 10 ساعت خیس شود تا خواص منفی آن خنثی شود. بعد از اینکه آجیل را می توان در فر با دمای 40-45 درجه یا در آبگیر خشک کرد. پوست باید برداشته شود، زیرا حاوی بیشترین مواد ضد مغذی است.

علاوه بر این، می توانید شیر آجیل را از آجیل خیس خورده درست کنید. 1 قسمت از مغزها را با 3 قسمت آب مخلوط کنید، در مخلوط کن خرد کنید و صاف کنید. چنین محصولی تمام مزایای بادام زمینی را حفظ می کند، اما برای هضم و جذب راحت تر است.

بادام زمینی بو داده شده سالم تر از خام تلقی می شود، زیرا به دلیل رطوبت کمتر نسبت مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان ها و ویتامین E را افزایش می دهد. بنابراین محتوای پلی فنول ها 25 درصد افزایش می یابد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: میزان روی نیز افزایش می یابد که به سنتز تستوسترون کمک می کند که به طور مستقیم بر قدرت و فعالیت اسپرم در مردان تأثیر می گذارد. همچنین فرآیند سرخ کردن باعث افزایش ماندگاری آجیل می شود. نکته اصلی این است که بیش از حد پخته نشود، در غیر این صورت آنها تمام فواید را از دست خواهند داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.