با بادام زمینی فلفلی مزمز پف زیر چشم خود را از بین ببرید

این پلی فنل یکی از آنتی اکسیدان های اصلی بادام زمینی فلفلی مزمز است. رسوراترول یک آنتی اکسیدان قوی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد، رسوراترول به طور قابل توجهی در شراب قرمز یافت می شود.

ایزوفلاون ها دسته ای از پلی فنول های آنتی اکسیدانی، ایزوفلاون ها با انواع اثرات سلامتی مرتبط هستند. اسید فیتیک موجود در دانه های گیاهی، از جمله آجیل، ممکن است جذب آهن و روی را از بادام زمینی و سایر غذاهایی که همزمان خورده می شوند، مختل کند.

فیتواسترول ها روغن بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی فیتوسترول است که جذب کلسترول از دستگاه گوارش شما را مختل می کند. عوامل مختلفی باعث می شود بادام زمینی به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل شود.

آنها مصرف غذا را با افزایش سیری به میزان بیشتری نسبت به سایر تنقلات رایج مانند کیک برنج کاهش می دهند. به دلیل سیر کننده بودن بادام زمینی، به نظر می رسد که مردم افزایش مصرف بادام زمینی را با خوردن کمتر مواد غذایی دیگر جبران می کنند.

وقتی بادام زمینی کامل به اندازه کافی خوب جویده نشود، ممکن است بخشی از آن بدون جذب از دستگاه گوارش شما عبور کند. محتوای بالای پروتئین و چربی تک غیراشباع در بادام زمینی ممکن است کالری سوزی را افزایش دهد.

بادام زمینی منبعی از فیبر غذایی نامحلول است که با کاهش خطر افزایش وزن مرتبط است. بادام زمینی بسیار سیر کننده است و می تواند جزء موثر رژیم کاهش وزن در نظر گرفته شود. بادام زمینی گاهی اوقات می تواند به گونه ای از کپک که آفلاتوکسین تولید می کند آلوده شود.

علائم اصلی مسمومیت با آفلاتوکسین شامل از دست دادن اشتها و تغییر رنگ زرد چشم ها (یرقان) است که نشانه های معمول مشکلات کبدی است. مسمومیت جدی با آفلاتوکسین می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

خطر آلودگی آفلاتوکسین به نحوه نگهداری بادام زمینی بستگی دارد. این خطر در شرایط گرم و مرطوب به ویژه در مناطق گرمسیری افزایش می یابد. با خشک کردن مناسب بادام زمینی می توان از آلودگی آفلاتوکسین به طور موثری جلوگیری کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.