کیوی در سال 1401 موجب ازدواج دانشجویی شد

برای توصیف ویژگی های تغذیه ای و سلامتی کیوی در سال 1401 و مزایای مربوط به بهبود وضعیت تغذیه این بررسی شامل تاریخچه مختصری از انواع سبز و طلایی کیوی از یک کنجکاوی زینتی در قرن بیست و یکم است.

داده های مقایسه ای در مورد ترکیب غذایی آنها، به ویژه مقدار زیاد و متمایز ویتامین C. و به روز رسانی در مورد آخرین شواهد علمی موجود از مطالعات انسانی به خوبی طراحی شده و اجرا شده در مورد اثرات فیزیولوژیکی مفید متعدد.

فواید گوارشی برای افراد سالم و همچنین برای کسانی که یبوست و سایر اختلالات گوارشی دارند، از جمله علائم سندرم روده تحریک پذیر، بسیار جالب توجه است.

مکانیسم های اثر پشت اثرات دستگاه گوارش، مانند تغییر در قوام مدفوع کاهش زمان انتقال و کاهش ناراحتی شکمی، به ظرفیت نگهداری آب فیبر کیوی، تغییرات مطلوب در جامعه میکروبی کولون انسان و متابولیت های اولیه مربوط می شود.

و همچنین آنزیم پروتئولیتیک طبیعی موجود در اکتینیدین، که به هضم پروتئین در معده و روده کوچک کمک می کند. اثرات کیوی بر نشانگرهای متابولیک بیماری های قلبی عروقی و دیابت نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

از جمله مطالعات بر روی تعادل حفظ وزن بدن و افزایش آگاهی مصرف کنندگان در مورد فواید سلامتی کیوی، انگیزه منطقی برای مصرف منظم آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل فراهم می کند.

کیوی باید به عنوان بخشی از یک استراتژی غذایی طبیعی و موثر برای مقابله با برخی از نگرانی های اصلی سلامت و تندرستی در سراسر جهان در نظر گرفته شود.

کیوی میوه‌ای با مواد مغذی است و تحقیقات گسترده‌ای در دهه گذشته در مورد فواید کیوی برای سلامتی، مصرف منظم آن را نه تنها با بهبود وضعیت تغذیه، بلکه برای سلامت گوارش، سیستم ایمنی و متابولیک مرتبط می‌داند.

مزایای سلامتی مصرف میوه به خوبی مستند شده استعلاوه بر این، ویتامین C و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات با افزایش احساس تندرستی و سرزندگی مرتبط است.

به خوبی ثابت شده است که خستگی و بی حالی علائم اولیه شایع کمبود ویتامین C تحت بالینی هستند و می توان با مکمل های ویتامین C برطرف شد.

اثرات ویتامین C بر خستگی احتمالاً با عملکرد in vivo آن به عنوان یک کوفاکتور آنزیمی برای سنتز مولکول‌های زیستی مهم مانند دوپامین، انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌های سنتز شده توسط سیستم عصبی و غدد فوق کلیوی توضیح داده می‌شود.