فرش دستباف 12 متری تبریز پیرزنی را روانه زندان کرد

در بافت فرش دستباف 12 متری تبریز هزاران سال است که از رنگ های طبیعی استفاده می شود. این نخ توسط مردان رنگ می شد، زیرا فرش ها توسط زنان بافته می شد. این یک پروسه سخت و طولانی بود. ابتدا باید مواد جمع آوری، خشک و خرد می شد.

فرآیند تهیه رنگ های طبیعی برای هر منطقه متفاوت است، زیرا همه چیز به گیاهانی بستگی دارد که در آنجا رشد کرده اند. نخ در دو مرحله رنگرزی می شود. برای اینکه نخ به خوبی رنگ شود، ابتدا لازم است نخ را در محلول داغ زاج برای ترشی قرار دهید و سپس آن را به حمام های رنگ بفرستید.

اما مدت زمان نگهداری آن در آنجا و در چه دمایی، از قبل به این بستگی داشت که آنها می خواهند چه سایه ای داشته باشند.امروزه کارخانجات فرش که برای شهرت خود ارزش قائل هستند، از رنگ‌های آلمانی و سوئیسی استفاده می‌کنند که به خوبی ثابت شده‌اند و امکان ایجاد سایه‌های عمیق نخ را فراهم می‌کنند.

چگونه یک فرش مناسب برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟ اتاق نشیمن اتاق اصلی خانه است که تمام اعضای خانواده در آن جمع می شوند، جلسات دوستانه گرم برگزار می شود. بنابراین، باید اتاق را مدبرانه و با ذوق تجهیز کنید.

همچنین باید فرش مناسب اتاق نشیمن را انتخاب کنید. اگر از توصیه های اساسی کارشناسان غافل شوید، تمام تلاش ها در توسعه داخلی بیهوده خواهد بود. اتاق خواب آن منطقه خصوصی از خانه است که در آن استراحت خوبی از کار روزمره، خواب سالم وجود دارد.

به همین دلیل است که اتاق باید به طور خاص مبله شود. این موضوع در مورد فرش نیز صدق می کند که برای انتخاب مناسب فرش مهم است. در غیر این صورت، تصویر نهایی داخلی خراب می شود.

برای نرم کردن ادراک اتاق، برای تکمیل هماهنگ تصویر کلی داخلی، توصیه می شود یک فرش جالب روی زمین بگذارید. علاوه بر این یک لایه عایق حرارت ایجاد می کند، صداها را کمی خفه می کند. نکته اصلی انتخاب فرش مناسب از نظر شکل، رنگ، سبک، اندازه است.