ریختن سس تک نفره عمده در غذا موجب ترش شدن آن می شود

سس تک نفره عمده های سالاد امولسیون های روغن در آب هستند که مشابه سس مایونز هستند، بنابراین تثبیت آنها شباهت زیادی نشان می دهد. چندین نوع سس سالاد اغلب پس از باز کردن به مدت طولانی در یخچال نگهداری می‌شوند.

بنابراین تثبیت در برابر ترشیدگی مفید است. مزیت سس های سالاد طعم مشخص آنهاست. این باعث می شود از ادویه ها یا عصاره های مختلف برای تثبیت آنها استفاده شود. ادویه‌های خانوادهبه ویژه رزماری و مریم گلی و تا حدی مرزه تابستانی و پونه کوهی فعال هستند. فعالیت به روش آسیاب بستگی دارد.

از آنتی اکسیدان های فنلی نیز می توان استفاده کرد. یک سس سالاد مبتنی بر روغن سویا به طور موثر با افزودن BHA و یک شلاتور فلزی تثبیت شد، 36 سس غنی شده با  اسیدهای چرب غیراشباع به طور موثری توسط TBHQ تثبیت شد.

ثبت اختراع، با ماندگاری بهتر سس سالاد روغن ماهی. 37 برای سس امولسیونی روغن در آب  برگ های خشک شده مرزه تابستانی یا مهمتر از آن، رزماری )، باعث محافظت قابل توجهی در برابر اکسیداسیون نسبت به افزودن 80 میلی گرم پروپیل شد.

سس سالاد محصول نیمه جامد امولسیون شده ای است که از موادی مانند سس مایونز به اضافه خمیر نشاسته پخته (یا نیمه پخته) تهیه شده با نشاسته غذایی، تاپیوکا، آرد گندم یا چاودار یا هر دو یا بیشتر از اینها تهیه می شود.

سس سالاد تحت استانداردهای هویت FDA شبیه سس مایونز است زیرا امولسیون روغن در سرکه همراه با تخم مرغ به عنوان امولسیفایر است. تفاوت آن با سس مایونز این است که حاوی خمیر نشاسته به عنوان غلیظ کننده است. سس سالاد ممکن است با یک یا چند مورد از مواد زیر طعم دار شود.

از آنجایی که پانسمان ها دارای pH کمتر از 4.6 هستند، پاتوژن های تشکیل دهنده هاگ نگران کننده نیستند. علاوه بر این، اکثریت بزرگی از این محصولات با سرکه حاوی اسید استیک فرموله می شوند.