تخمه کدو دو آتیشه برای بازاری ها دردسرساز شد

محصولات حاصل از منابع طبیعی برای قرن ها به عنوان غذاهای کاربردی و مغذی مورد استفاده قرار گرفته اند. در طول سال های گذشته، دانشمندان بر روی درک اثرات سطح مولکولی مواد مغذی مختلف بر روی چندین بیماری مزمن و کشنده کار کرده اند.

افراد می توانند به دلیل طیف گسترده ای از مواد مغذی که حالت طبیعی چندین ژن را در سطح مولکولی تغییر می دهند، با تغییرات آب و هوایی و زیستگاه متفاوت سازگار شوند.

به عبارت دیگر، تغییرات مولکولی ناشی از مواد مغذی است. با در نظر گرفتن این موضوع، محققان درگیر پیشگیری و درمان بیماری ها با استفاده از غذا مربوطه به جای دارو هستند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که تخمه کدو دو آتیشه یک روش معقول و اقتصادی برای درمان بیماری ها است. کدو تنبل به دلیل ویژگی های تغذیه ای اش توجه فزاینده ای از سوی دانشمندان را به خود جلب کرده است.

به دلیل خواص اقتصادی و سازگار با محیط زیست در سراسر جهان برداشت می شوند. در بسیاری از کشورها، کدو تنبل به عنوان دارویی برای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد دیابتی آن، به ویژه در اتریش، مجارستان، مکزیک، اسلوونی، چین، اسپانیا و کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی استفاده می شود.

در سراسر جهان، کدو تنبل برای پوست، گوشت و دانه های آن برداشت می شود. دانه ها معمولاً در اندازه بزرگ با محتوای بالایی از اسیدهای چرب چند غیراشباع و تک غیراشباع هستند.

برای چندین دهه، چندین مطالعه تحقیقاتی بر روی مواد فعال پوست، گوشت و دانه کدو تنبل انجام شده است تا یک طرح کوچک از اثرات مربوط به سلامتی ارائه دهد که ضد التهابی، ضد باکتری و ضد سرطان آن را نشان داده است.