با خرید انجیر سفید تازه می توانید به مریخ سفر کنید

اما به ویژه سرشار از مس و ویتامین B6 است. بنابراین، فواید بالقوه زیادی برای بدن دارد: هضم را بهبود می بخشد و یبوست را کاهش می دهد، به کنترل چربی و سطح قند خون کمک می کند. شایعاتی در مورد اثر ضد سرطانی وجود دارد، اما تاکنون شواهد تحقیقاتی کافی وجود ندارد.

از دیگر خواص مفید انجیر سفید تازه مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و تقویت سیستم ایمنی است. در عین حال برای زنان در دوران قاعدگی با گرفتگی دردناک مفید است و در دوران بارداری بدن را از پتاسیم و کلسیم اشباع می کند.

برای مردان، فایده اصلی تقویت سیستم قلبی عروقی و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته با استفاده منظم است.در برخی موارد، میوه های درخت انجیر می تواند مضر باشد. آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند، بنابراین برای دیابت و بیماری های حاد دستگاه گوارش توصیه نمی شود.

همچنین افرادی که تمایل به تشکیل سنگ دارند انجیر را دور بریزند. اگر در مصرف انجیر زیاده روی کنید، ممکن است دچار سوء هاضمه یا اسهال شوید. اگر به گرده غان حساسیت داشته باشید، انجیر نیز ممکن است رخ دهد.

همین واکنش می تواند در افرادی که به لاتکس حساسیت دارند رخ دهد. این کارشناس تاکید کرد: محتوای ویتامین K می تواند اثربخشی داروهای رقیق کننده خون را کاهش دهد. چگونه در پزشکی استفاده می شود.

میوه های درخت انجیر از زمان های قدیم در پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در آن زمان، مردم به ترکیب شفابخش انجیر توجه می کردند و گلوی آنها را با شیر داغ مخلوط می کردند.

به دلیل محتوای بالای ویتامین ها و مواد معدنی، اثر تقویتی کلی بر بدن دارد. جوشانده آن به رماتیسم، بیماری های پوستی، درد سرماخوردگی اندام تناسلی زنانه و افزایش حجم کبد کمک می کند. همچنین برای آسم، برونشیت، نارسایی وریدی و تپش قلب نشان داده شده است.